söndag 10 juli 2011

Frikort, tack!

Idag är en sån dag när jag verkligen skulle vilja ha ett frikort. Bara hoppa över den här dan och kanske ett par till. Det låter ju säkert helt sjukt otacksamt i era öron, men ibland kan jag känna en stark längtan efter att få hamna i koma en stund. Bara komma bort från alla känslor, tankar och all jäkla värk, trötthet och infektioner.
Ja, ibland blir jag faktiskt less att jag känner så. Jag vill rymma, sticka, försvinna. Men det går inte att rymma från sej själv...

Jag ligger i sängen idag. Dagens alla planer gick i stöpet.
Jag åt frukost, sen rasade jag ihop. Och dessa dagar kan jag ärligt säga att jag känner ett visst hat inför. I mitt huvud är jag pigg, jag vill ut, jag vill göra allt det där vi hade tänkt. Men kroppen säger: Nej, nu ska du ligga här och vara frustrerad, besviken och ha ont.
Jag tycker inte om att dom här dagarna bara kommer utan att säga till först. Jag hinner aldrig förbereda mej.
Om jag ska försöka vara förnuftig och se nån mening så kanske jag kan lära mej nåt av att ligga här. Lära mej att ha tålamod, att släppa kontrollen, att veta att världen inte går under bara för att jag tar en paus. Men samtidigt är det så jobbigt att ha ONT och så tråkigt att bara ligga här när man är pigg i huvudet.

Det känns ungefär som jag blivit påkörd. Eller slungats in i en hård vägg. Det värker så att jag mår illa. Jag vill bara sova samtidigt som jag känner mej grymt rastlös. Det är frustrerande. Och ledsamt. Och på samma gång känns det som att det finns så himla många som här det värre och jag borde inte klaga.

Om jag bara kunde somna.

Infogar en bild på hur väggen ser ut som jag ska titta på hela dan. Vad patetiskt av mej...


1 kommentar:

  1. Får man fnissa av ledsamhet inför din skitdag och din jävla vägg? Jag gör det. Jag vet inget annat sätt för jag vet ju så jävulens väl hur förbannade dessa dagar är. Du har slagit huvudet på spiken med dina ord. Dina tankar är precis som de är när en svår ME-dag dyker upp utan förvarning och fullständigt sliter ifrån en allt man ville och hade tänkt.
    Jag kramar ömt om dej, säger; "häng kvar..du får vara ledsen o frustrerad idag men häng kvar lite till" sen tassar jag sakta ut från ditt rum och kommer tillbaka om en stund och ser efter dej igen.
    Känner med dej.

    Kram
    V

    SvaraRadera