måndag 4 juli 2011

Alternativt

Tack för alla fina kommentarer jag fått av er läsare! Dom värmer och peppar mej att skriva mer! 

Som jag skrivit i dom tidigare inläggen så är det svårt att få hjälp, förståelse, stöd och information från sjukvården när man har en "osynlig" sjukdom som ME. Man får leta själv och ofta då utanför ramarna. Alternativmedicinen är utan undantag (för mej iaf) mer tillmötesgående och intresserad av dessa åkommor. Dom flesta vill veta orsaken och inte bara lindra symtomen tillfälligt. Enda nackdelen, som jag ser det, är att det kostar mer pengar, och som sjukskriven har man det inte så fett ställt.
Jag har provat massor av olika alternativa metoder, mediciner, massager och så vidare men tyvärr har jag sällan råd att gå så ofta som jag vill och behöver.
Mina underbara föräldrar har nu gett mej en fin present i form av en chakraflödesmassage som jag ska gå på idag. Mycket mycket spännande, och inte så flummigt som det låter.
I allt mitt sökande efter hjälp genom åren har det många gånger slutat med att jag läst om människans chakran och hur dom fungerar. Dock har jag inte koncentration nog att fördjupa mej i nåt ordentligt. Så det ska bli väldigt intressant att höra vad hon har att säga om mej och om mina egna gissningar stämmer.
Mer om massagen kan ni läsa här.  Skriver såklart mer om hur det gick sen!

Nu har jag en fråga till er läsare: Känner ni någon i Vansbro kommun med omnejd som har ME/CFS (kroniskt trötthetssyndrom)?
Jag vill väldigt gärna komma i kontakt med ME-patienter i närheten, just för att utbyta erfarenheter och få tips på bra läkare m.m. Har ni nån vän, släkting eller bekant så får dom gärna höra av sej på min mail.



I vårt hus har vi tre små söta kattungar som vår katt Anna fick för tre veckor sen. Dom är leveransklara i början på september, så vill ni tinga, kika eller klappa så är det bara att höra av sej!


Nu ska jag laga mej lite mat, sen ta en liten tupplur så jag är utvilad innan massagen. Då slipper jag kanske somna där. Skorpan är hos farmor, så jag har hela eftermiddagen för mej själv. Kanske skulle man slänga på sej en ansiktsmask och lyxa till det när man ändå är i farten?

1 kommentar:

  1. Å vad spännande! Får ta en date så jag får höra om den massagen! Kram underbara du!

    SvaraRadera